Все частіше в інформаційному просторі можна знайти новини, як українські міста впроваджують «електронний квиток», або подібні системи. Одна з головних причин, яку називають чиновники – це намагання вивести з тіні кошти, які сплачуються пасажирами, кращий облік коштів, переведення коштів в безготівковий вигляд, зменшення операційних витрат за збір коштів, тощо.
Цікаво, що окрім цієї мети, часто називається ще одна – і вона є надзвичайно важливою для пасажирів, а саме можливість пасажиру пересаджуватись з одного транспорту в інший в рамках вибраного часового ліміту на одну поїздку. Пасажири в Україні не люблять пересідати з одного маршруту в інший з кількох причин, але найбільше з причини, того що за кожен новий проїзд потрібно додатково оплачувати. Саме тому пасажири часто просять і вимагають певних, цілком конкретних маршрутів, які мають зв’язати один мікрорайон з іншим…таким чином в містах ми маємо десятки схожих між собою маршрутів, які мають великі інтервали а той взагалі рухаються впродовж дня нерівномірно.
Тут також варто відзначити, що окрім пасажирів, які таким чином економлять половину вартості щоденного проїзду (інколи і більше) така можливість вигідна і перевізнику, а найбільше муніципалітетам. Приміром Вінницька міська рада для того щоб пасажири могли доїхати з одного пункту до іншого будує нові лінії та відкриває нові маршрути (зокрема трамвайні, тролейбусні, відкриття яких з інфраструктурної точки зору обходиться бюджету в мільйони гривень). І насправді пасажирам така увага міста подобається, але досягнення певних завдань можна робити без вкладень в інфраструктуру.
Вже зараз завдяки співпраці транспортних підприємств з банками і мобільними операторами можна оплатити проїзд в громадському транспорті. Пасажир, що таким чином оплачує проїзд отримує квиток в якому зазначено коли було його придбано, в якому транспорті і до якого часу він дійсний. Тобто вже зараз перевізники, які мають договори про співпрацю з мобільними операторами і банками, можуть дозволити пасажирам пересадку з одного маршрутного транспорту до іншого в межах часового ліміту.
Таким чином вже зараз не чекаючи дорого вартісного обладнання з валідаторами, картками, роздрібною мережею поширення та поповнення карток … впровадити зміни, які будуть корисні і пасажирам і містам. Пасажири нарешті отримають свободу і зможуть пересаджуватись з одного транспорту в інший, а місту не потрібно буде створювати нові і нові маршрути що можуть зв’язати однин мікрорайон з кожним в місті.